PERPADUAN KE ARAH KEJAYAAN

Search This Blog

Tuesday, February 9, 2010

Dua puluh enam sertai Ekspedisi Mendaki Gunung Pagon




Setiausaha Tetap II Kementerian Kebudayaan Belia dan Sukan Dato Paduka Haji Mohd Hamid Haji Mohd Jaafar hari ini melancarkan Ekspedisi Mendaki Gunung Pagon di kawasan Kompleks Sukan Negara Hassanal Bolkiah Berakas.
Majlis dimulakan dengan bacaan surah al-Fatihah dan doa selamat sebelum tetamu kehormat majlis memeriksa barisan peserta dan ahli jawatankuasa program belia cinta tanah air ke V 2010.

Beliau seterusnya membunyikan hon bagi melepaskan 26 peserta yang terdiri daripada lapan peserta Daerah Tutong, lima peserta Daerah Belait, lima peserta Daerah Temburong dan lapan peserta Daerah Brunei dan Muara. Tetamu kehormat turut berpeluang menyampaikan Bendera Negara yang bakal dibawa bersama-sama ekspedisi itu kepada ketua ekspedisi Haji Ramli Haji Kurus yang bakal mengetuai peserta bermula 8 hingga 11 Februari 2010.

Program berkenaan dikendalikan Jabatan Belia dan Sukan dianjurkan Kementerian Kebudayaan Belia dan Sukan bertujuan meningkatkan semangat kenegaraan di kalangan belia serta memupuk nilai hidup bermasyarakat, beragama, bernegara serta berpersatuan di kalangan belia.

Program belia cinta tanah air itu bermula 7 hingga 28 Februari dengan menampilkan tiga fasa antaranya bertemakan "Iltizam Belia Dengan Orang Ramai", Menyertai Perbarisan Lalu sambutan Hari Kebangsaan" dan "Berkhidmat Untuk Masyarakat".

Majlis hari ini juga di meriahkan dengan bantuan kenderaan pacuan empat roda oleh Persatuan Empat Roda Negara Brunei Darussalam, Persatuan CARE dan badan sukarelawan Brunei Darussalam diiringi oleh Kelab Motor KEKAL Tutong dan Kelab Bikers BERSATU.

Oleh Mohamad Asyramisyanie (Media Permata)

No comments:

Post a Comment