PERPADUAN KE ARAH KEJAYAAN

Search This Blog

Thursday, June 10, 2010

EKSPEDISI KELAB KEKAL KE KOTA KINABALU - KUNDASANG - RANAU, SABAH ( PART I )
















































JUMA’AT, 04hb JUN 2010 – Kelab motosikal KEKAL sekali lagi telah berjaya mengadakan Ekspedisi konvoi bermotor untuk tahun 2010 ini dan ianya juga merupakan ekspedisi bermotor kali ke-5 Kelab KEKAL sepanjang penubuhannya.

Berbeza pada tahun-tahun yang sudah sebelum ini, pada tahun 2010 ini kelab KEKAL telah mengadakan ekspedisi seawal bulan Jun berbanding bulan Disember seperti yang pernah dilakukan pada tahun-tahun yang sudah sebelum ini. Pada tahun 2010 ini, kelab KEKAL sekali lagi telah memilih untuk menuju ke Kota Kinabalu, Sabah sebagai destinasi ekspedisinya. Disana nanti Kelab KEKAL akan disambut oleh member-member dari Kelab Skuter Elegan Sabah (KSES) dan mereka juga telah bermurah hati merancang beberapa aktiviti dan juga beberapa siri lawatan ke tempat-tempat menarik untuk ahli-ahli dalam kelab KEKAL ini. Ekspedisi sepanjang 4 hari 3 malam Kelab KEKAL ini telah disertai oleh seramai 21 orang ahli kelab KEKAL dengan diiringi oleh sebuah kenderaan recovery khas untuk pengangkutan motosikal jika peserta konvoi menghadapi sebarang kemungkinan kerosakan motosikal sepanjang ekspedisi dijalankan.

Pelbagai aktiviti-aktiviti telah disediakan untuk rombongan ekspedisi kami selama 4 hari 3 malam ini termasuklah jemputan perkahwinan daripada 2 orang ahli keluarga Kelab Skuter Elegan Sabah di Daerah Ranau dan Inanam. Antara tempat-tempat menarik yang sempat disinggahi sepanjang ekspedisi selain dari Kota Kinabalu pula ialah Pekan Nabalu, Tamu Kundasang, Pekan Ranau, Tagal Sungai Moroli Kg Luanti Baru, Kinabalu Park dan Jambatan Tamparulli.

Ekspedisi Kelab KEKAL yang dijalankan pada kali ini bertepatan dengan musim cuti persekolahan penggal ke-3 sekolah-sekolah di Negara Brunei Darussalam sedikit sebanyak dapat mengeratkan lagi hubungan kerjasama dan hubungan silaturrahim sesama ahli yang menyertai disamping dapat mengeratkan lagi hubungan silaturrahim dan kekeluargaan dengan kelab-kelab dari luar negara.

No comments:

Post a Comment